131 lines
9.3 KiB
Markdown
131 lines
9.3 KiB
Markdown
# Annual student's project (2024-2025): Mathematics
|
|
|
|
(2024-06-18 23:00 EEST) Last year (10th grade) I did a psychology project with a friend, it's over and done. I got a 9/10
|
|
and now it's time to do another one and I've chosen to do mathematics alone. Considering my skills
|
|
I've brainstormed multiple ideas already:
|
|
|
|
1. Fibonačio sekos paslaptys ir taikymas
|
|
2. Kriptografija: nuo senovės iki šių dienų
|
|
3. Paskirstymo teorijos taikymas statistikoje ir jos poveikis sprendimų priėmime
|
|
4. Matematiniai modeliai
|
|
5. Chaoso teorija ir jos taikymai
|
|
6. Matematinis optimizavimas ir jo taikymas kasdieniame gyvenime
|
|
7. Matematinės logikos ir jos taikymo kompiuterių moksluose tyrimas
|
|
8. Lambda skaičiavimas/algebra
|
|
|
|
After talking to the teacher about it we ended up on 4 themes out of the previous 8:
|
|
|
|
1. Fibonačio sekos paslaptys ir taikymas
|
|
2. Kriptografija: nuo senovės iki šių dienų
|
|
3. Paskirstymo teorijos taikymas statistikoje ir jos poveikis sprendimų priėmime
|
|
4. Matematiniai modeliai
|
|
|
|
The first 4.
|
|
|
|
I've made them more concrete and solid, and tomorrow I am already deciding on one of these:
|
|
|
|
- Neuronalinių tinklų matematiniai modeliai ir jų taikymas spėjimo ir atpažinties sistemose
|
|
- Tikslai
|
|
- Analizuoti pagrindinius neuronalinių tinklų matematinius modelius ir jų metodus.
|
|
- Ištirti, kaip šie modeliai pritaikomi įvairiose spėjimo ir atpažinimo sistemose.
|
|
- Įvertinti neuronalinių tinklų veikimo efektyvumą spėjimo ir atpažinimo užduotyse.
|
|
- Aptarti iššūkius, susijusius su neuronalinių tinklų mokymu ir taikymu.
|
|
- Uždaviniai
|
|
- Atlikti detalų įvairių neuronalinių tinklų modelių palyginimą.
|
|
- Sukurti ir apmokyti pasirinktą neuronalinio tinklo modelį.
|
|
- Įvertinti modelio veikimo efektyvumą naudojant testinius duomenis.
|
|
- Analizuoti ir pristatyti gautus rezultatus, identifikuojant sėkmingiausias strategijas ir galimas klaidas.
|
|
- Produktai
|
|
- Programa demonstruojanti neuronalinio tinklo veikimą.
|
|
- Pristatymas, apibendrinantis neuronalinių tinklų taikymą ir iššūkius atpažinties sistemose. O gal edukacinis plakatas/skrajutė? Pamoka?
|
|
- Pavyzdys: Neuronalinis tinklas, neuronai, grįžtamoji sklaida, aktivacijos funkcijos, optimizatoriai.
|
|
- Argumentai: Aktualumas, sparčiai besivystanti sritis, efektyvumas, pritaikymas, paplitimas.
|
|
- Simetrinės ir asimetrinės kriptografijos metodai ir jų panaudojimas saugumo technologijose
|
|
- Tikslai
|
|
- Išnagrinėti simetrinės ir asimetrinės kriptografijos pagrindus.
|
|
- Aptarti šių metodų taikymą informacijos šifravime ir saugumo garantijose.
|
|
- Įvertinti šių metodų efektyvumą ir trūkumus įvairiose aplikacijose.
|
|
- Išanalizuoti realaus pasaulio pavyzdžius, demonstruojančius šių metodų pritaikymą.
|
|
- Uždaviniai
|
|
- Apžvelgti ir palyginti simetrinės ir asimetrinės kriptografijos algoritmus.
|
|
- Įvertinti šių algoritmų saugumą ir našumą praktinėse situacijose.
|
|
- Sukurti programą, demonstruojančią pasirinkto šifravimo metodo efektyvumą.
|
|
- Analizuoti šifravimo algoritmų taikymo atvejus ir jų poveikį saugumo stiprinimui.
|
|
- Produktai
|
|
- Demonstracinė programinė įranga, parodanti šifravimo procesą.
|
|
- Pristatymas apžvelgiantis skirtingus šifravimo metodus ir jų taikymo atvejus. Pamoka?
|
|
- Pavyzdys: RSA ir viešojo/slaptojo rakto sistema, AES slaptojo rakto sistema, ... Kriptografinės sistemos, jų filosofija ir logika.
|
|
- Argumentai: Saugumas, aktualumas, paplitimas (SSL), praktikumas.
|
|
- Kaip normalusis paskirstymas naudojamas duomenų analizėje ir sprendimų priėmimo procesuose
|
|
- Tikslai
|
|
- Išsamiai suprasti normaliojo paskirstymo teoriją ir jos pritaikymą.
|
|
- Ištirti normalaus paskirstymo naudojimą įvairiose analizės ir prognozavimo srityse.
|
|
- Įvertinti normalaus paskirstymo taikymą sprendimų priėmimo procesuose.
|
|
- Aptarti normaliojo paskirstymo taikymo pavyzdžius įvairiose disciplinose.
|
|
- Uždaviniai
|
|
- Atlikti duomenų analizę, remiantis normaliojo paskirstymo principais.
|
|
- Aptarti normaliojo paskirstymo taikymą ekonomikoje, medicinoje ir kitose srityse.
|
|
- Sukurti sprendimų priėmimo modelį, pagrįstą normalaus paskirstymo analize.
|
|
- Pristatyti normaliojo paskirstymo taikymo atvejus ir jų praktinę reikšmę.
|
|
- Produktai
|
|
- Apklausa/tyrimas įrodantis normalūjį pasiskirstymą.
|
|
- Pristatymas, apibendrinantis normaliojo paskirstymo teorijos taikymą ir praktinę naudą, pamoka? plakatas?
|
|
- Pavyzdys: Ekonomika (akcijų kainų analizė. Galima modeliuoti dienos akcijų kainų pokyčius, padeda investuotojams nustatyti rizikos lygį), medicina (ligų diagnozavimas. Kraujo tyrimų rezultatai: ar paciento rezultatai yra įprastoje ribose)
|
|
- Argumentai: Standartinė analitikos priemonė, sprendimų priėmimo pagrindas, matematikos kursas.
|
|
- Epidemiologijos matematiniai modeliai ir jų taikymas ligų plitimo prognozavime
|
|
- Tikslai
|
|
- Suprasti, kaip matematiniai modeliai naudojami ligų plitimo prognozavimui.
|
|
- Išnagrinėti pagrindinius epidemiologijos modeliavimo metodus.
|
|
- Įvertinti matematinio modeliavimo svarbą visuomenės sveikatos problemoms spręsti.
|
|
- Analizuoti modeliavimo poveikį sveikatos politikos formavimui.
|
|
- Uždaviniai
|
|
- Atlikti literatūros apžvalgą apie skirtingus epidemiologijos matematinius modelius.
|
|
- Sukurti modelį, skirtą tam tikros ligos plitimui analizuoti.
|
|
- Įvertinti modelio parametrų įtaką ligos plitimo prognozėms.
|
|
- Pristatyti modeliavimo rezultatus ir jų taikymo galimybes.
|
|
- Produktai
|
|
- Programa kuri leidžia simuliuoti ligos plitimą ir vizualizuoti rezultatus.
|
|
- Pristatymas, kuriame pateikiami matematinio modelio sukūrimo, analizės ir taikymo rezultatai.
|
|
- Pavyzdys: SIR modelis, skirtas modeliuoti infekcinių ligų plitimą. Modelis skirsto populiaciją į tris grupes: pažeidžiamus (S), užsikrėtusius (I) ir pasveikusius (R).
|
|
- Argumentai: Ligų plitimo prognozavimas, modeliavimo pagrindai, medicinos ir matematinio modeliavimo sąsajos analizė.
|
|
- Fibonačio sekos atsiradimas ir jos panaudojimas gamtos reiškinių modeliavime
|
|
- Tikslai
|
|
- Išnagrinėti Fibonačio sekos matematinį aprašymą ir jos atsiradimo istoriją.
|
|
- Aptarti Fibonačio sekos pasikartojimą gamtos struktūrose ir reiškiniuose.
|
|
- Analizuoti Fibonačio sekos taikymo galimybes realiame pasaulyje.
|
|
- Išanalizuoti Fibonačio sekos panaudojimą ekologijoje ir botanikoje.
|
|
- Uždaviniai
|
|
- Surinkti ir analizuoti pavyzdžius, kaip Fibonačio seka pasireiškia gamtoje.
|
|
- Sukurti matematinį modelį, demonstruojantį Fibonačio sekos taikymą gamtos reiškinių modeliavime.
|
|
- Atlikti literatūros analizę apie Fibonačio sekos taikymą moksliniuose tyrimuose.
|
|
- Pristatyti Fibonačio sekos taikymo atvejus ir jų svarbą moksliniuose tyrime.
|
|
- Produktai
|
|
- Pristatymas su vaizdinėmis medžiagomis, aiškinantis Fibonačio sekos matematinį modelį ir jo ryšius su gamta. O gal plakatas? Skrajutė?
|
|
- Fibonačio sekos tyrimas gamtoje
|
|
- Pavyzdys: Lapų išsidėstymas stiebe seka Fibonačio seką, nes lapai yra išdėstyti taip, kad kiekvienas naujas lapas yra pasisukęs aukso pjūvio kampu (~137.5°) nuo ankstesnio - tai leidžia maksimaliai efektyviai pasinaudoti saulės šviesą.
|
|
- Argumentai: Gamtos dėsnių supratimas, matematinio modeliavimo taikymas, matematikos kursas.
|
|
|
|
Now only time will tell.
|
|
|
|
(2024-06-19 10:35 EEST) After discussing all the themes with the teacher, we concluded that to make it easier for everyone I should just do the easiest one:
|
|
|
|
- Fibonačio sekos atsiradimas ir jos panaudojimas gamtos reiškinių modeliavime
|
|
- Tikslai
|
|
- Išnagrinėti Fibonačio sekos matematinį aprašymą ir jos atsiradimo istoriją.
|
|
- Aptarti Fibonačio sekos pasikartojimą gamtos struktūrose ir reiškiniuose.
|
|
- Analizuoti Fibonačio sekos taikymo galimybes realiame pasaulyje.
|
|
- Išanalizuoti Fibonačio sekos panaudojimą ekologijoje ir botanikoje.
|
|
- Uždaviniai
|
|
- Surinkti ir analizuoti pavyzdžius, kaip Fibonačio seka pasireiškia gamtoje.
|
|
- Sukurti matematinį modelį, demonstruojantį Fibonačio sekos taikymą gamtos reiškinių modeliavime.
|
|
- Atlikti literatūros analizę apie Fibonačio sekos taikymą moksliniuose tyrimuose.
|
|
- Pristatyti Fibonačio sekos taikymo atvejus ir jų svarbą moksliniuose tyrime.
|
|
- Produktai
|
|
- Pristatymas su vaizdinėmis medžiagomis, aiškinantis Fibonačio sekos matematinį modelį ir jo ryšius su gamta. O gal plakatas? Skrajutė?
|
|
- Fibonačio sekos tyrimas gamtoje
|
|
- Pavyzdys: Lapų išsidėstymas stiebe seka Fibonačio seką, nes lapai yra išdėstyti taip, kad kiekvienas naujas lapas yra pasisukęs aukso pjūvio kampu (~137.5°) nuo ankstesnio - tai leidžia maksimaliai efektyviai pasinaudoti saulės šviesą.
|
|
- Argumentai: Gamtos dėsnių supratimas, matematinio modeliavimo taikymas, matematikos kursas.
|
|
|
|
We'll see how that goes, although, it'd be cool if I got to do one of the other ones because they're more fun, but eh, I don't mind this one either.
|
|
|
|
From now on the project will continue outside the readme most likely.
|